Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

en spacer 360
Koncert przy świecach

Koncert przy świecach

Sala o. Kordeckiego, Jasna Góra



Koncert przy świecach



Orkiestra Filharmonii Częstochowskiej
Andrzej Godek - klarnet
Barbara Borowicz - klarnet
Adam Klocek - dyrygent


Bernhard Hendrik Crusell – Rondo (Andante und Allegro Vivace) B-dur
Franz Anton Hoffmeister – Koncert Es-dur na dwa klarnety i orkiestrę smyczkową
o. A. Ivancic – Sinfonija VII v G-duru
Frantisek Vincenc Kramar – Koncert Es-dur op. 35 na 2 klarnety i orkiestrę


Andrzej Godek, solista i kameralista, prowadzi działalność pedagogiczną w Akademii Muzycznej w Krakowie jako profesor zwyczajny w Katedrze Instrumentów Dętych, Perkusji i Akordeonu. Prowadził kursy i klasy mistrzowskie w Polsce, na Białorusi i Ukrainie.

Barbara Borowicz urodziła się w 1988 roku w Poznaniu. Jako solistka i kameralistka występowała na 4 kontynentach w wielu krajach świata m.in.: w Australii, Nowej Zelandii, Republice Południowej Afryki, Austrii, Armenii, Włoszech, Hiszpanii, Gruzji, na Węgrzech w najbardziej prestiżowych salach koncertowych jak m.in. Sydney OperaHouse. Jako solistka zadebiutowała z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej.

Choć nie wymieniany wśród kompozytorów pierwszej rangi, Bernhard Henrik Crusell pozostaje jednak wysoko ceniony przez klarnecistów - głównie za sprawą swych kompozycji pełnych elegancji i muzykalności. Jako wirtuoz tego instrumentu Crusell stale poszerzał swój repertuar. Urodził się w rodzinie introligatorów w Nystad (część Finlandii, w której dominowały język i kultura Szwecji), tam miał też pierwszy kontakt z instrumentem za sprawą klarnecisty w kapeli regionalnej. Później trafia jako praktykant do orkiestry wojskowej na Sveaborg. W wieku 16 lat udał się do Sztokholmu, a od 1793 do 1833 roku był klarnecista w Royal Court Orchestra. Studiował kompozycję u Abbe Vogler, a w 1798 roku udał się do Berlina, aby studiować technikę gry na klarnecie u Franza Tauscha, uznawanego za jednego z największych mistrzów swoich czasów. Kolejne podróże zabrały go do Paryża i Lipska. Lata życia to z jednej strony praca jako główny klarnecista Royal Court Orchestra, z drugiej wprowadzanie w życie własnych pomysłów kompozycyjnych.