Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

en spacer 360
Zemsta nietoperza - wersja koncertowa

Zemsta nietoperza - wersja koncertowa

Sala koncertowa, godzina 19.00

Zemsta nietoperza - Johann Strauss syn
wersja koncertowa

  • Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej
  • Chór Filharmonii Częstochowskiej "Collegium Cantorum"
  • Adam Klocek - dyrygent
  • Janusz Siadlak - przygotowanie chóru

  • Edyta Piasecka - sopran - Rozalinda
  • Leszek Świdziński - tenor - Eisenstein
  • Katarzyna Oleś-Blacha - sopran - Adela
  • Renata Dobosz - mezzosopran - Orlowski
  • Vasyl Grocholskyi - tenor - Alfred
  • Włodzimierz Skalski - baryton - Falke
  • Janusz Dębowski - tenor - Blind
  • Andrzej Biegun - baryton - Frank
  • Wojtek Kowalski - Frosz

Po niezwykle ciepłym przyjęciu przez częstochowian, sprowadzonej z Opery Śląskiej, operetki „Baron cygański” Johanna Straussa, proponujemy tym razem własną produkcję innej operetki Straussa. Będzie to wersja koncertowa „Zemsty nietoperza”.
Częstochowska Orkiestra, Chór oraz ósemka solistów, a w ich wykonaniu usłyszymy słynne kompozycje z operetki, w której większość akcji rozgrywa się na balu maskowym, a więc to propozycja jak najbardziej na czasie.


Zemsta nietoperza to przede wszystkim arcydzieło, zupełnie legalnie należące do skarbnicy repertuaru operowego, choć w swoim czasie było to również szczytowe osiągnięcie teatru operetkowego.

Obecnie operetka jako genre nieco się już przeżyła i ewoluuje raczej w kierunku musicalu, a jednak Zemsta nietoperza pozostaje dziełem genialnym, urzekającym w swej świeżości i bogactwie muzycznym, sprawdzającym się jako utwór operowy i teatralny zarazem. Zresztą dzieło zyskało sobie taką właśnie opinię nawet wówczas, kiedy teatr operetkowy cieszył się jeszcze niezrównaną popularnością.

Wielki kompozytor i dyrygent Gustaw Mahler sam wybrał Zemstę nietoperza i dyrygował nią już w latach osiemdziesiątych XIX w., a kiedy objął dyrekcję Opery Wiedeńskiej, włączył ją do repertuaru operowego.