Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana

en spacer 360
Niech żyje bal Połońska śpiewa Osiecką

Niech żyje bal Połońska śpiewa Osiecką
kup bilet

Sala koncertowa



Niech żyje bal Połońska śpiewa Osiecką
Koncert dla Mamy

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Częstochowskiej
Adam Klocek - dyrygent

Iza Połońska – wokal
Adam Rymarz - wokal
Leszek Kołodziejski – fortepian, akordeon, aranżacje
Michał Kobojek – saksofon
Michał Grott – gitara basowa
Piotr Pietrzak – instrumenty perkusyjne




Projekt symfoniczny Niech żyje bal zabiera nas w świat poezji Agnieszki Osieckiej – pełen spraw zwykłych, codziennych oraz wielkich – uniwersalnych, w świat niebanalny, choć pełen niespełnienia i nie zawsze idealny, w świat kobiety wrażliwej, wolnej i fascynującej. Teksty znakomitej polskiej poetki stały się okazją do spotkania łódzkiej wokalistki – Izy Połońskiej i Leszka Kołodziejskiego – akordeonisty, pianisty, aranżera i kompozytora; artystów, którzy już od jakiegoś czasu marzyli o zrealizowaniu piosenek do słów Agnieszki Osieckiej na swój sposób. Podobna wrażliwość muzyczna, a także podobny sposób patrzenia na świat sprawiły, że ich współpraca przy realizacji tego projektu stała się prawdziwą przygodą. Wśród tekstów Agnieszki Osieckiej, po które sięgnęli, znalazły się m.in. takie piosenki jak: Na całych jeziorach Ty, Okularnicy czy Sztuczny miód.

Projekt pod patronatem Fundacji Okularnicy im. Agnieszki Osieckiej.



"Niech żyje bal" - koncert piosenek Agnieszki Osieckiej (zapowiedź filmowa)

Iza Połońska
Wokalistka, kameralistka śpiewająca w różnych stylach od klasyki po piosenkę aktorską i jazz. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Mistrzowskich Podyplomowych Studiów Wokalnych we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Christiana Elssnera. Uczestniczyła w kursach prowadzonych przez: Teresę Żylis-Gara (Monaco, Radziejowice) Toma Karuse (Hamburg) i Ingrid Kremling (Hamburg, Wrocław), Anna Serafińska (Warszawa). W latach 2003 – 2009 intensywnie koncertowała w Europie: Francji, Belgii, Austrii, Hiszpanii, w Niemczech i we Włoszech. W jej dorobku artystycznym szczególne miejsce zajmuje współpraca (jeszcze podczas studiów) ze znakomitym kompozytorem i pianistą Piotrem Hertlem (autor muzyki do serialu Helena Modrzejewska, Dom – II cz., piosenki „Parasolki, parasolki”, czy muzyki do bajki „Miś uszatek”). Zaowocowała ona szeregiem wspólnych występów w kategorii piosenki aktorskiej, które zostały zarejestrowane przez Polskie Radio i TVP. Po śmierci Hertla, aktywnie włączyła się w realizację kilku projektów, m. in. Zielony pejzaż… Piosenki Piotra Hertla (płyta DVD), Gwiazda dla Piotra Hertla. Na swym koncie ma występy m.in. w legendarnej Piwnicy Artystycznej Kurylewiczów w Warszawie u boku Diwy polskiej Piosenki Pani Wandy Warskiej, czy liczne prezentacje projektu współtworzonego z Witoldem Janiakiem, pianistą i kompozytorem jazzowym, Jazzowe Kolory Miłości, który powstał na zamówienie XIV Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej Kolory Polski w 2013 r. Intensywnie koncertuje śpiewając recitale w całej Polsce. W ich programach znaleźć można kanon tzw. piosenki z tekstem autorstwa Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego, Wojciecha Młynarskiego, czy Agnieszki Osieckiej i Janusza Kofty. Wraz z Leszkiem Kołodziejskim akordeonistą, kompozytorem i aranżerem współtworzy monograficzny projekt NIECH ŻYJE BAL z piosenkami Agnieszki Osieckiej (premiera 22 listopada 2016 roku – Filharmonia Łódzka). Obecnie projekt prezentowany jest w wersji symfonicznej w filharmoniach w całej Polsce. Wśród wielu muzyków, z którymi współpracuje wymienić należy: Pianistów: Hannę Holeksę, Witolda Janiaka, Macieja Tubisa, Adama Manijaka, Martę Sobczak; saksofonistów: Jacka Delonga i Michała Kobojka; perkusistów: Piotra Pietrzaka i Radosława Bolewskiego oraz ANITDOTUM QUARTET i gitarzystę Pawła Stępnika. W latach 2010 – 2016 współpracowała z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi. W latach 2012- 2017 była członkiem Zarządu Łódzkiego Oddziału Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków (SPAM). 30 września 2017 obroniła pierwszy w Polsce doktorat w dziedzinie wokalistyki dotyczący wykonawstwa piosenki aktorskiej. Współpracuje z Akademią Muzyczną w Łodzi, ze Szkołą Aktorską przy Teatrze Śląskim w Katowicach i z Wydziałem Aktorskim PWSFTviT w Łodzi. Jest także trenerem wokalnym, współpracuje z teatrami przygotowując aktorów do spektakli i partii śpiewanych.

Leszek Kołodziejski
Akordeonista, solista i kameralista, aranżer, muzyk sesyjny, Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Laureat konkursów akordeonowych w Arrasate-Mondragôn (Hiszpania), Castelfidardo (Włochy), Kopenhadze, Klingenthal (Niemcy), Popradzie (Słowacja), Puli (Chorwacja), Czechowicach-Dziedzicach, Gdańsku, Krakowie, Przemyślu. Laureat Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2009), Stypendiów Artystycznych Ministra Kultury (1997, 1999, 2003 i 2005). W dorobku posiada nagrania płytowe z muzyką kompozytorów tj.: Zbigniew Bargielski, Mikołaj Majkusiak, Bronisław Kazimierz Przybylski, Artur Zagajewski. Występował m.in. podczas festiwalu Warszawska Jesień, Fiesta della Musica w Rzymie, „Spring Voices” w Moskwie, Alkagran – Jesiennego Festiwalu Muzycznego w Czechowicach-Dziedzicach, Festiwalu Zwiastunów Filmowych w Wałbrzychu, Festiwalu Muzyki Kameralnej „Kwartet Śląski i jego goście” w Katowicach, Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi, Festiwal Muzyki Filmowej w Łodzi i wielu innych. Jako muzyk, aranżer, kompozytor stale współpracuje łódzkimi teatrami im. Stefana Jaracza, Lalek „Arlekin”, Małym w Manufakturze. Istotnym elementem jego drogi zawodowej jest improwizacja. Wielokrotnie brał udział w projektach multimedialnych, teatralnych z muzyką improwizowaną na żywo. W 2017 roku ukazała się płyta „Bramy” z jego aranżacjami muzyki żydowskiej, chasydzkiej w wykonaniu rabina Symchy Kellera. Od 2016 roku wspólnie z wokalistką Izą Połońską realizuje program (pisząc aranże na różnorodne składy i grając) „Niech żyje bal” piosenki Agnieszki Osieckiej, który obecnie prezentowany jest w wersji symfonicznej w Filharmoniach w kraju. Od 2005 roku jest zatrudniony w macierzystej uczelni, obecnie na stanowisku adiunkta.